bookmark_borderBanánový prášek

Skvělou chuť těchto žlutých plodů zná snad každý. Je přirozeně nasládlá a obsahuje tělu prospěšné látky (vlákninu, vitamíny, minerály a další živiny). Proto není žádným překvapením, že i banány se dočkaly alternativy v podobě prášku, který je ideální pro dochucení koktejlů, smoothie, jogurtů, tvarohu, dětské výživy, kaší nebo také při pečení do zákusků a dalších druhů pečiva.kolečka banánu
Velmi zajímavý je proces výroby této suroviny. Vyrábí se totiž ze zralých banánů, které se ručně loupou, suší a poté zpracovávají. Zpracované banány se nechávají přirozeně dozrát na stromě, což zaručuje intenzivní, avšak zcela přírodní chuť i vůni banánů a také jejich přirozenou sladkost. Toto šetrné zpracování navíc zajistí, že živiny a jiné prospěšné látky nadále zůstanou zachovány v plodině. Přidáním této suroviny do pokrmů získáte ještě intenzivnější chuť, než kdybyste pracovali s čerstvým ovocem.
Banánový prášek je bohatý na celou řadu prospěšných látek, které (jak již bylo řečeno) díky přírodnímu zpracování zůstávají zachovány. Jedná se o vlákninu, minerály (hořčík, draslík, vápník, železo, fosfor), vitamíny (C, A, B6, E), proteiny a lehce stravitelné cukry. Tímto složením zaručuje vyživení a hydrataci pleti i vlasů, které zároveň zjemňuje. Kromě konzumace se tak stává vhodným také do vlasových a pleťových masek, ve kterých účinkuje už v malém množství.banánovník s dozrávajícími plody
Kromě ochucování potravin, kterým tak dodáme skutečně banánovou chuť, je možné tento produkt využít také jako přírodní sladidlo. Jeho výhodou je, že je bezlepkový, takže si jej můžou vychutnat i lidé trpící celiakií. Ideální je též pro vyznavače raw stravy, protože suroviny s označením BIO vylučují použití pesticidů, herbicidů či GMO, což zaručuje šetrné a přírodní zpracování v souladu s ekologickým zemědělstvím.
Velkou výhodou je uskladnění oproti čerstvému ovoci, které má tendenci po několika dnech začít hnědnout a vadnout, přičemž přichází o svou skvělou chuť. Jediné nároky, které skladování musí splňovat je chladno a sucho. Potom vydrží o tolik déle!

bookmark_borderJak si podle RPSN vybrat nejvýhodnější úvěr

Ať se podíváte na jakoukoli nabídku půjčky od jakékoli banky či nebankovní společnosti, u všech najdete jednu zkratku. Hodně lidí ji téměř ignoruje a neví, co znamená a proč by je měla zajímat. Pravdou ale je, že právě podle tohoto údaje můžete poznat, zda se daná nabídka vyplatí. Kromě toho ale samozřejmě musíte sledovat také úrokovou sazbu a ideálně také koeficient navýšení.doba splácení peníze
 

Souhrn všech nákladů

RPSN je procentní sazba veškerých nákladů úvěru za jeden rok. Jednoduše můžeme říct, že čím vyšší toto číslo je, tím více během splácení zaplatíte. Počítají se do něj totiž všechny náklady, které jsou jakkoli spojené s poskytnutím a vedením půjčky. Řadí se mezi ně:

  • úroková sazba,
  • poplatky (za poskytnutí, vedení, mimořádnou splátku apod.),
  • pojištění ad.

 prasátko extra úspory
RPSN od Hypotéky bez registru je nejen výhodné, ale také vám rádi řeknou, co znamená a co všechno do této hodnoty počítají. Ne každá společnost do něj totiž musí počítat úplně všechno. Možnost nezahrnovat všechny položky jim umožňuje zákon o spotřebitelském úvěru. Proto se vždy informujte u konkrétní společnosti. To ale není vše, co musíte bedlivě sledovat.
 

Kolik zaplatíte navíc?

RPSN je úroková sazba úvěru, podle kterého můžete již na první pohled posoudit výhodnost nabídky od bankovní instituce. Jedná se o procentní údaj, který vám řekne, jak je půjčka ve skutečnosti drahá. Pravdou ale také je, že z toho nemůžete vyvodit přesné navýšení. To znamená, že podle toho nevypočítáte, kolik zaplatíte navíc oproti poskytnuté částce.

bookmark_borderRostlinná výbava

Už dávno neplatí, že jídlo pro pořádné chlapy je pouze maso, sýr a mléko. Spíše naopak. „Pouze“ z rostlin se dají vykouzlit chutná, zdravá a výživná jídla. Pokud chcete vyrazit vstříc těmto novým stravovacím návykům, pozorně čtěte dále, protože se dozvíte, jakými základními potravinami vybavit svou kuchyň, aby vám v ní nic nescházelo.

košík se zeleninou

Absolutním základem veganské stravy je zásoba ovoce a zeleniny. Ta by měla být co možná nejpestřejší, mělo by se v ní točit co nejvíce druhů. Pokud si s jejich výběrem nevíte příliš rady, řiďte se jednoduchým pravidlem. Jezte duhu. Může to možná znít trochu šíleně, ale tato vychytávka doopravdy funguje. V praxi to znamená, že se snažíte do svého jídelníčku zařazovat ovoce a zeleninu ve všech barvách duhy. Denně byste tak měli určitě přijmout zelenou, červenou, žlutou, oranžovou a v menší míře také bílou, fialovou a ostatní.

Ihned po těchto dvou položkách přicházejí na řadu obiloviny. Ty jsou skvělým zdrojem složitých sacharidů a rostlinných bílkovin. Zapadají zde ovesné vločky, kuskus, bulgur, rýže, jáhly, pohanka, mouka, quinoa, těstoviny, kroupy a dále také chleba a pečivo. Pohlídejte si, aby právě obiloviny tvořily aspoň třicet procent vašeho denního příjmu.
koření do kuchyně

Luštěniny by v tomto případě měly do jídelníčku určitě patřit. Jsou bohatou nutriční bankou, obsahují velké množství vlákniny a jsou skvělým zdrojem bílkovin. Denně byste měli sníst minimálně jednu porci. Patří zde fazole, čočka, hrách, sójové boby a z nich vyrobený tempeh nebo tofu. Nezapomeňte luštěniny vždy na pár hodin před uvařením namočit, abyste předešli možným nadýmavým účinkům.

Zástupcem ze skupiny tuků budou oříšky, semínka a také oblíbená oříšková másla. Použít můžete arašídové, mandlové, vlašské, slunečnicové či jiné, které preferujete. V menším množství by zdroj tuků měly tvořit také oleje, avokádo a olivy.

K dochucování pokrmů je třeba také nakoupit nějaká ta koření. Řeč je o paprice, kmínu, pepři, soli, bylinkách, česneku a jiných. Určitě také vyzkoušejte lahůdkové droždí, které svou chutí připomíná sýr.

Poslední a nejmenší skupinu by měly tvořit produkty, které jsou zpracované. Máme na mysli veganské majonézy, sušenky, pomazánky, dezerty a ostatní.